Дещо про наші емоції та кар'єру
Усвідомлення емоцій
Шукай джерело
У кожного з наших почуттів є подразник – джерело, з якого виникають емоції. Коли ми відчуваємо будь-яку з емоцій, потрібно ставити собі питання: як я це відчуваю, чому, і що я можу із цим зробити? Потрібно шукати відповіді і фіксувати, що саме на нас вплинуло в даній ситуації. Адже емоції впливають на наші щоденні рішення. Коли нам здається, що за нашим рішенням стоїть раціональність, то ми помиляємось. Насправді, в кожній нашій дії беруть участь емоції.
Корисними порадами поділилися на онлайн-тренінгу для молоді від Career Hub Іван Омелян – засновник освітньої платформи «Gap Year», ментор та експерт з особистісного розвитку, та Ганна Петрига, експертка освітньої платформи «Gap Year», HR-фахівчиня та кар’єрна консультантка.
6 базових емоцій, які потрібно зрозуміти і усвідомити
Радість
«Зрозумійте свої джерела радості, що саме приносить вам радість в житті. У кожного це своє: шоколадка, мамині вареники чи поїздка в улюблене місце» – Омелян.
«Усвідомлена кар’єра – це найкраще, що може з нами статися. Робота має бути джерелом радості, ресурсом для наповнення нею. Тому обирати кар’єру потрібно усвідомлено, адже вона буде джерелом ваших емоцій» – Петрига.
Здивування
«Здивування – це момент, в якому ви можете перейти в глибшу емоцію – інтерес. А вже інтерес може викликати мотивацію до подальших дій» – Омелян.
«Коли ми помічаємо, що нам пора рости і рухатися далі, змінювати сферу, або навпаки щось розпочати, в такі моменти страх може нас зупинити, а інтерес повести далі. Це починається зі здивування, який потрібно скерувати в інтерес. Відслідковуйте своє здивування і направляйте його в правильну сторону» – Петрига.
Сум
«Спробуйте визначити подразник, який викликає у вас сум. Записуйте їх, коли ви сумуєте. А ще напишіть собі листа, який ви відкриєте, коли будете сумувати. Це спосіб самопідтримки» – Омелян.
«В рамках роботи сумувати – це нормально. Ненормально подавляти в собі сум і не звертати на нього увагу. Побороти сум можна «журналом успіху» – це список ваших досягнень. Коли вам буде сумно, відкрийте його і подумайте, що у вас не все так погано» – Петрига.
Гнів
«Це реакція на порушення ваших кордонів. Емоція гніву – це сигнал, коли можна усвідомити свої межі, що допоможе вам контролювати ситуацію в майбутньому. Також важливо вивчити, що дратує інших людей в вас. Зокрема близьких вам людей» – Омелян.
«Проявлення гніву в роботі, зазвичай, закінчується погано. Коли ви відчуваєте в роботі роздратування, це сигнал, що далі може бути гнів. Тож важливо не довести свій емоційний стан до цього і відреагувати одразу. Потрібно озвучувати, що саме вам не подобається і не боятися про відносини з керівником, чи колегами. Адже важе ментальне здоров’я важливіше» – Петрига.
Відраза
«Це такий собі прикордонник, який сигналізує про те, що вам хтось чи щось не подобається. Ви можете відчувати роздратування чи зверхність. Тож важливо це фіксувати і розуміти причини цього. Потрібно звертати увагу на почуття відрази не тільки до людей, і й до того, що ми робимо і чим займаємось в житті» – Омелян.
«Відраза в роботі – це сигнал який каже, що ви вибрали не той напрям діяльності. Якщо ж це відраза до когось з оточення, потрібно це відслідковувати і шукати причину. Можливо, це конфлікт цінностей, тоді варто знайти спосіб, щоб уникнути контакту з цією людиною. Якщо, наприклад, вам не подобається, як людина одягається, тоді варто усвідомити, що це не окей з вашого боку і змінити своє ставлення до цієї ситуації» – Петрига.
Страх
«Це базова емоція, яка є межею переходу до зон росту. Напишіть на папері усе, що викликає у вас страх. Поставте собі питання що буде, якщо ви подолаєте страх, і що – коли не подолаєте його? Це допоможе зрозуміти цю емоцію і використовувати її з користю для себе» – Омелян.
«Страх може працювати в двох напрямах. Може стимулювати кудись іти, бо під час страху ми відчуваємо також інтерес, а може створити перед нами бар’єр» – Петрига.
Як зрозуміти іншу людину?
Емпатія – відчуття і розуміння емоцій інших людей.
- Очистити сприйняття, не зважати на зовнішні речі, подумати, що людина відчуває.
- Приділити людині свою увагу та запитати її, що вона відчуває.
- Коли вона відповість, зрозуміти емоцію і потреби людини.
- Будувати здорові стосунки.
«Стосунки на роботі – це складне питання. Зазвичай, є дві крайності – бажання бути хорошим для всіх та підлабузництво. Обидві не ведуть до хороших відносин із колегами і не будують довіру. Для початку потрібно зрозуміти себе, свої потреби і побудувати свої кордони. Потім навчитись розуміти емоції інших людей. Тільки тоді можна побудувати щирі відносини, де не будуть порушуватися нічиї кордони» – Петрига.
Коментарі
Дописати коментар