Дещо про наші емоції та кар'єру

 Усвідомлення емоцій 

Шукай джерело

У кожного з наших почуттів є подразник – джерело, з якого виникають емоції. Коли ми відчуваємо будь-яку з емоцій, потрібно ставити собі питання: як я це відчуваю, чому, і що я можу із цим зробити? Потрібно шукати відповіді і фіксувати, що саме на нас вплинуло в даній ситуації. Адже емоції впливають на наші щоденні рішення. Коли нам здається, що за нашим рішенням стоїть раціональність, то ми помиляємось. Насправді, в кожній нашій дії беруть участь емоції.

Корисними порадами поділилися на онлайн-тренінгу для молоді від Career Hub Іван Омелян – засновник освітньої платформи «Gap Year», ментор та експерт з особистісного розвитку, та Ганна Петрига, експертка освітньої платформи «Gap Year», HR-фахівчиня та кар’єрна консультантка. 

6 базових емоцій, які потрібно зрозуміти і усвідомити

Радість

«Зрозумійте свої джерела радості, що саме приносить вам радість в житті. У кожного це своє: шоколадка, мамині вареники чи поїздка в улюблене місце» – Омелян.

«Усвідомлена кар’єра – це найкраще, що може з нами статися. Робота має бути джерелом радості, ресурсом для наповнення нею. Тому обирати кар’єру потрібно усвідомлено, адже вона буде джерелом ваших емоцій» – Петрига.

Здивування 

«Здивування – це момент, в якому ви можете перейти в глибшу емоцію – інтерес. А вже інтерес може викликати мотивацію до подальших дій» – Омелян.

«Коли ми помічаємо, що нам пора рости і рухатися далі, змінювати сферу, або навпаки щось розпочати, в такі моменти страх може нас зупинити, а інтерес повести далі. Це починається зі здивування, який потрібно скерувати в інтерес. Відслідковуйте своє здивування і направляйте його в правильну сторону» – Петрига.

Сум 

«Спробуйте визначити подразник, який викликає у вас сум. Записуйте їх, коли ви сумуєте. А ще напишіть собі листа, який ви відкриєте, коли будете сумувати. Це спосіб самопідтримки» – Омелян.

«В рамках роботи сумувати – це нормально. Ненормально подавляти в собі сум і не звертати на нього увагу. Побороти сум можна «журналом успіху» – це список ваших досягнень. Коли вам буде сумно, відкрийте його і подумайте, що у вас не все так погано» – Петрига.

Гнів 

«Це реакція на порушення ваших кордонів. Емоція гніву – це сигнал, коли можна усвідомити свої межі, що допоможе вам контролювати ситуацію в майбутньому. Також важливо вивчити, що дратує інших людей в вас. Зокрема близьких вам людей» – Омелян.

«Проявлення гніву в роботі, зазвичай, закінчується погано. Коли ви відчуваєте в роботі роздратування, це сигнал, що далі може бути гнів. Тож важливо не довести свій емоційний стан до цього і відреагувати одразу. Потрібно озвучувати, що саме вам не подобається і не боятися про відносини з керівником, чи колегами. Адже важе ментальне здоров’я важливіше» – Петрига.

Відраза

«Це такий собі прикордонник, який сигналізує про те, що вам хтось чи щось не подобається. Ви можете відчувати роздратування чи зверхність. Тож важливо це фіксувати і розуміти причини цього. Потрібно звертати увагу на почуття відрази не тільки до людей, і й до того, що ми робимо і чим займаємось в житті» – Омелян.

«Відраза в роботі – це сигнал який каже, що ви вибрали не той напрям діяльності. Якщо ж це відраза до когось з оточення, потрібно це відслідковувати і шукати причину. Можливо, це конфлікт цінностей, тоді варто знайти спосіб, щоб уникнути контакту з цією людиною. Якщо, наприклад, вам не подобається, як людина одягається, тоді варто усвідомити, що це не окей з вашого боку і змінити своє ставлення до цієї ситуації» – Петрига.

Страх 

«Це базова емоція, яка є межею переходу до зон росту. Напишіть на папері усе, що викликає у вас страх. Поставте собі питання що буде, якщо ви подолаєте страх, і що – коли не подолаєте його? Це допоможе зрозуміти цю емоцію і використовувати її з користю для себе» – Омелян.

«Страх може працювати в двох напрямах. Може стимулювати кудись іти, бо під час страху ми відчуваємо також інтерес, а може створити перед нами бар’єр» – Петрига.

Як зрозуміти іншу людину?

Емпатія – відчуття і розуміння емоцій інших людей.

  1. Очистити сприйняття, не зважати на зовнішні речі, подумати, що людина відчуває.
  2. Приділити людині свою увагу та запитати її, що вона відчуває.
  3. Коли вона відповість, зрозуміти емоцію і потреби людини.
  4. Будувати здорові стосунки.

«Стосунки на роботі – це складне питання. Зазвичай, є дві крайності – бажання бути хорошим для всіх та підлабузництво. Обидві не ведуть до хороших відносин із колегами і не будують довіру. Для початку потрібно зрозуміти себе, свої потреби і побудувати свої кордони. Потім навчитись розуміти емоції інших людей. Тільки тоді можна побудувати щирі відносини, де не будуть порушуватися нічиї кордони» – Петрига.

Повний текст статті  Сareer Hub


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Коротко про емоційне вигорання педагога

Чи можна виховати дитину без комплексів?

Панічна атака: як допомогти дитині та дорослому