Що треба знати про першу психологічну допомогу?

 Перша психологічна допомога (далі - ППД) визначає гуманні, підтримуючі заходи реагування на страждання особи, яка може потребувати підтримки.

ППД включає такі елементи:

  • ненав’язливе надання практичної допомоги та підтримки;
  • оцінювання потреб і проблем;
  • надання допомоги в задоволенні базових потреб (наприклад: їжа, вода,
  • інформація);
  • слухання людей, не примушуючи їх говорити;
  • розрада та заспокоєння людей;
  • надання допомоги в отриманні інформації, встановленні зв’язку із
  • службами та структурами соціальної підтримки;
  • захист людини від подальшої шкоди.

Завдання ППД:

  • формувати відчуття безпеки, зв’язку з іншими людьми, спокою і надії;
  • сприяти доступу до соціальної, фізичної та емоційної підтримки;
  • зміцнювати віру в можливість допомогти собі та оточуючим.
  • Під час надання ППД необхідно:
  • знайти для розмови тихе місце, де ніщо не відволікатиме;
  • поважати конфіденційність і не розголошувати повідомлені особисті
  • відомості;
  • бути поруч із людиною, але дотримуватися необхідної дистанції з
  • урахуванням її віку, статі та культури (якщо потрібно обняти, то обов’язково
  • спитати дозволу);
  • показувати зацікавленість, наприклад, киваючи головою чи вимовляючи
  • короткі підтверджувальні репліки;
  • бути терплячим і спокійним;
  • надавати фактичну інформацію, чесно говорити про свої знання: «Я не
  • знаю, але спробую для вас дізнатися»;
  • надавати інформацію зрозумілою мовою, простими словами;
  • висловлювати співпереживання людям, які говорять вам про свої почуття,
  • перенесену втрату чи важливі події (втрата будинку, смерть близької людини
  • тощо);
  • надати людині можливість помовчати

Під час надання ППД заборонено:
  • змушувати людину розповідати про те, що з нею відбулося;
  • перебивати і квапити співрозмовника (наприклад, дивитися на годинник,
  • говорити занадто швидко);
  • 3
  • торкатися до людини, якщо немає впевненості про те, чи прийнято це в її
  • культурному середовищі;
  • давати оцінку тому, що людина зробила чи не зробила, або її емоціям;
  • вигадувати того, чого не знаєте;
  • використовувати специфічні терміни;
  • давати обіцянки;
  • переказувати співрозмовнику оповідання, почуті від інших;
  • розповідати про свої власні труднощі;
  • думати і діяти так, немов зобов’язані вирішити за іншого всі його
  • проблеми;
  • позбавляти людину віри у власні сили і здатність самій подбати про себе;
  • описувати людей, використовуючи негативні епітети (наприклад,
  • називати їх «божевільними»).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Коротко про емоційне вигорання педагога

Чи можна виховати дитину без комплексів?

Панічна атака: як допомогти дитині та дорослому